Uluslararası Değişim ve İş Birliği Koordinatörlüğü -

Vize ve Oturma İzni

gelişim üniversitesi
  1.   Uluslararası Değişim ve İş Birliği Koordinatörlüğü
  2. İçerik


Vize ve Oturma İzni


Değişim Öğrencileri Oturma İzni Süreci

29.11.2023 tarihli YÖK kararına istinaden bundan sonra bütün değişim öğrencileri dosyalarını hazırladıktan sonra dosyasını Uluslararası Değişim ve İş Birliği Koordinatörlüğü (Rektörlük binası, Kat: 5) bizzat teslim etmeleri gerekmektedir. 

ÖNEMLİ NOT: Başvuru formunu (e-ikamet.goc.gov.tr) adresi üzerinden aldıktan sonra 5 gün içerisinde diğer bütün evraklar ile beraber UDİO-Kya teslim etmeniz gerekmektedir.
 

İl göç idaresinin tarafımıza vermiş olduğu randevuya istinaden her hafta Cuma günü dosyalar Göç idaresine teslim edilecektir. Evrakların eksiksiz bir şekilde ikamet başvuru tarihi baz alınarak 5 gün içerisinde UDİO-Kya teslim edilmesi gerekmektedir.

 

Oturma izni süreci için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz:

1. e-ikamet.goc.gov.tr adresini ziyaret ederek başvurunuzu oluşturabilirsiniz.
Eğer ilk kez oturma iznine başvuruyorsanız, "ilk başvuru" kısmından başvuru yapmanız gerekmektedir.
Oturma iznine başvururken bilgilerinizin pasaportta yazıldığı gibi olduğundan ve doğru yazdığınızdan emin olunuz.

 

2. Başvuru formunu ilgili adresten aldıktan sonra aynı gün içerisinde aşağıdaki il göç idaresi merkezlerinden birine pasaportunuzla birlikte giderek parmak izi vermeniz gerekmektedir. Başvuru formunda parmak izi numarası bulunmayan öğrencilerin dosyaları kesinlikle kabul edilmeyecektir.
Parmak izi için gidebileceğiniz göç idaresi merkezleri: 
  •   Esenyurt İlçe Çalışma Grubu Başkanlığı
  •   İstanbul İl Göç İdaresi Müdürlüğü
  •   Kumkapı Koordinasyon Merkezi
  •   Sultanbeyli İlçe Çalışma Grubu Başkanlığı
  •   Pendik İlçe Çalışma Grubu Başkanlığı

 

Aşağıdaki adımları takip ederek dosyanızı hazırlayabilirsiniz:

1. Yabancı Sağlık Sigortası
-Özel Sağlık Sigortası
 
2. Oturma İzni Başvuru Formu
Başvurunuzu e-ikamet.goc.gov.tr. adresi üzerinden gerçekleştirebilirsiniz.
 
3. 4 adet Biyometrik Fotoğraf 
ICAO standartlarında olması gerekmektedir (Ebatı50mm x 60mm, beyaz fonda ve desensiz olmalıdır)
 
4. Pasaport, Son veya ilk giriş mührü, Vize Fotokopisi (Varsa)
Pasaportunuzun ilk sayfası, vize sayfası (Varsa) ve ülkeye son giriş mührü, aynı zamanda pasaportunuzun orijinalini yanınızda bulundurmanız gerekmektedir.
 
5. İkamet İzni Kart Fotokopisi (Varsa)
Herhangi bir ikamet kartınız varsa ön ve arka sayfasının fotokopisi, aynı zamanda ikamet kartınızın orijinalini yanınızda bulundurmanız gerekmektedir.
 
6. Öğrenci Belges,
a) Öğrenci işleri veya fakülte sekreterliklerine bizzat müracaat ederek kaşe ve imzalı alabilirsiniz,
b) E-devlet veya OBIS sistemi üzerinden QR kodlu öğrenci belgeleri alabilirsiniz,

Not: Her iki belge türü Göç idaresi tarafından kabul görmektedir.
Not: Öğrenci belgesindeki öğrencilik durumunun "AKTİF" olarak gözüktüğünden emin olunuz.
 
7. Yerleşim Yeri (İkametgâh) Belgesi
a) Yurtta kalıyorsanız, yurt belgesi kaşe/imzalı ve imza sirküsü, Belge barkodlu ise imza sirküsü gerekmez,
b) Apartman veya benzeri yerde kalıyorsanız kira sözleşmesi noter onaylı olması gerekiyor (Evrakta ‘Noter Huzurunda’ ibaresi yer alması gerekiyor).
c) Otel veya benzeri yerlerde kalınması durumunda kalış süresini kapsayan ödeme belgesi ve resmi yazı,
d) Aile, yakınınız v.b. evinde kalıyorsanız noter onaylı taahhüt verilmesi gerekiyor (Taahhüt veren kişi yabancı ise yerleşim yeri belgesi ve fatura. T.C. vatandaşı ise yerleşim yeri belgesi, fatura, evli ise aynı şekilde eşinin taahhüt vermesi gerekmektedir)
e) Eğer yerleşim yeri belgeniz varsa yukarıdaki belgelerden hiçbiri istenmez (e-devlet üzerinden ulaşabilirsiniz)
f) Kendi evinizde kalıyorsanız tapu fotokopisi ve numarataş (Belediyeden temin edebilirsiniz)
 
8. İkamet İzni Kart Bedelinin Yatırılması 565 TL
İkamet izni kart bedelini yatırmadan önce, öğrenci dijital.gib.gov.tr/foreigners/kimlikNoBasvuru adresi üzerinden "Yabancılar İçin Potansiyel Vergi Kimlik Numarası" almalıdır.

 Alınan bu vergi kimlik numarası ile;
a) Vergi Dairesine müracaat edip ödemenizi gerçekleştirebilirsiniz,
b) PTT üzerinden kart bedelini yatırabilirsiniz, makbuz kaşe ve imzalı olması gerekmektedir,
c) e-ikamet web sitesi veya Gelir idaresi başkanlığı üzerinden online ödeme yapabilirsiniz (https://dijital.gib.gov.tr/hizliOdemeler/gocIdaresiIkametTezkeresiHarciOdeme)
d) İkametiniz varsa banka şubelerine müracaat edip ‘9207 – ikametgah tezkeresi defter bedeli’ koduyla ödeme yapabilirsiniz.

 

Bu adımlar tamamlandıktan sonra ikamet başvuru tarihi baz alınarak 5 gün içerisinde belgelerin Uluslararası Değişim ve İş Birliği Koordinatörlüğüne teslim edilmesi gerekmektedir. Bu tarih içerisinde teslim edilmeyen dosyalar üniversitemizin sorumluluğunda değildir.